Firma
Klampenborg Galopbane kontaktede TypoConsult i december måned 2017, for at få udviklet en ny hjemmeside til den kommende sæson. Projektet startede primo januar, og det var vigtigt for Klampenborg Galopbane, at hjemmesiden var klar til Møde og eventmessen d. 28. februar. Den korte tidsfrist stillede store krav til en optimal proces, og dedikering af tid til projektet hos de rette medarbejdere og beslutningskompetencer hos Klampenborg Galopbane.
Medio januar: Efter at kontrakten var faldet på plads, startede vi op på design processen. Første møde var et besøg på Klampenborg Galopbane, hvor vi fik en kreativ briefing, og en rundvisning for at se på lokationerene og forstå deres DNA, målgrupper og formål med hjemmesiden. I den kreative proces diskuterer vi ofte referencesites, som er et godt udgangspunkt, når designere og ikke designere skal tale om noget visuelt.
Efter mødet blev der udarbejdet et kreativt oplæg, som efter en præsentation blev justeret til. Ved færdiggørelsen og godkendelse af grunddesignet (forside, landing page, indholdsside og smartphone), kunne designet godkendes.
Medio januar - medio februar: Efter godkendelsen af koncept og design kunne implementeringen igangsættes. Ved et projekt vil der altid opstå nogle uforudsete behov som processen skrider frem og funktioner og indhold bliver udviklet. Vores proces har derfor altid mange statusmøder, hvor vi løbende præsenterer fremskridt i udviklingen. På statusmøderne får vi diskuteret detaljer og ideer igennem løbende, som løsningen former sig. Ved præsentationerne på statusmøderne får vores kunder mulighed for at se og lære backenden at kende, og vi får også mulighed for at tilrette funktionerne, så de er optimerede til redaktørernes arbejde.
Ultimo februar: Når løsningen er færdig skal redaktørerne have den overdraget, og de skal uddannes i TYPO3 CMS grundfunktionaliteten og de special udviklede funktioner. God SEO optimering handler både om teknik og indhold, og vores uddannelse har derfor også fokus på SEO optimering af indholdet. Hvis processen og deadline er presset, tilbyder vi ofte, at redaktørerne sidder hos os i en eller flere dage og publiserer indhold. Det optimerer processen, fordi redaktørerne får ro til publiseringen og de sidder tæt på udviklerne, hvis der er behov for support.
Ultime februar: Når løsningen er færdig til at gå live, skal domænet peges på den nye server, og referencer i Google til gamle sider, skal ændres til at pege på den nye hjemmeside. Der skal indgås aftaler om hosting, support og evt. distribuering af filer i Skyen for at opnå optimal performance world wide. Alle aftaler skal gennemgås og aftales, så de passer til den enkelte kundes behov.
.....og så er løsningen klar til at vi sammen med kunden kan starte op på et godt og langt samarbejde!
Webverden udvikler sig hele tiden, og det gør vores kunders forretning også. Med den nye hjemmeside er der skabt et grundlag for den videre udvikling.
Kontakt os på 7020 7036 ...hvis du har spørgsmål eller ønsker at sætte et kaffemøde op. Du kan selvfølgelig også smide os en e-mail!